شهریه دانشگاههای ترکیه در سال تحصیلی 2006 - 2007
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

شهریه دانشگاههای ترکیه در سال تحصیلی 2006 - 2007



 

بر اساس مصوبه هیات دولت ، دانشجویان ترک که شهروند ترکیه می باشند بین 58 الی 483 لیر (معادل 50 الی 420 دلار ویا 55 هزار تومان تا 450 هزار تومان ) برای هر سال تحصیلی می پردازند. شهریه برای دانشکده های پزشکی 483 لیر ، کنسرواتوار دولتی (موسیقی) 481 دانشکده های مهندسی 317 ، حقوق 256 ، فن و ارتباطات 232 لیر می باشد.

دانشجویان در سیستم آموزش از راه دور (شبیه دانشگاه پیام نور ایران) کمترین میزان شهریه یعنی 58 لیر پرداخت می کنند.

درصورتیکه دانشجویان شهریه را در موعد مقرر پرداخت نکنند، ثبت نام نخواهند شد. بخشی یا تمامی شهریه دانشجویان به صورت وام بلند مدت توسط سازمانهای امور خوابگاهی کل مشور قابل پرداخت است. شهریه دانشجویان در دو قسط و در اول هر ترم به صورت یک دوم کل مبلغ شهریه پرداخت می شود.

دانشجویانی که در دانشگاههائی تحصیل می کنند که دروس به زبانهای خارجی (بغیر از رشته های زبانهای خارجی) تدریس می شود ، دوبرابر این مبلغ را می پردازند.

دانشجویان خارجی که در ترکیه به تحصیل می پردازند به صورت سه برابر دانشجویان داخلی محاسبه شده و به صورت ارزی دریافت می شود.شهریه دانشجویان خارجی که تبار ترکی داشته ولی تابعیت خارجی دارند، بر اساس مصوبه شورای آموزش تععین می شود (معمولا این مبلغ در حدود شهریه دانشجویان ترکیه ای به تصویب می رسد).

دانشجویانی که تا زمان مقرر برای تحصیل ، نتوانسته اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند در سال اول 50 درصد و در سال بعدی 100 درصد بیش از سایر دانشجویان شهریه پرداخت خواهند کرد. همچنین دانشجویانی که همزمان در رشته دیگری به تحصیل می پردازند، دوبرابر دانشجویان دیگر برای رشته دوم پرداخت می کنند. فرزندان شهدائی که در جریان مبارزه با ترور جان خود را از دست داده اند، از پرداخت شهریه معاف هستند.

شهریه سالانه

دانشکده

483

دانشکده های پزشکی

403

دندانپزشکی

315

دامپزشکی

230

فیزیوتراپی

230

آمزش فنی

328

مدیریت دانشگاه İTU

317

مهندسی ، معماری ، مهندسی - معماری ، مهندسی تکنیک ، عمران ، ماشین آلات ، معدن ، الکتریک - الکترونیک ، شیمی ، هوا و فضا ، کشاورزی ، جنگلداری ،

258

علوم دریائی ، کشتی سازی و علوم دریائی ، محصولات دریائی ، دریانوردی ، هنر و طراحی ، هنرهای زیبا ،

232

فن ، فن ادبیات ، برنامه فنی ،

256

حقوق ، اقتصاد ، مدیریت ، علوم سیاسی ، علوم اقتصادی و ادرای ،

232

زبان تاریخ و جغرافی ، الهیات ، علوم تربیتی ، تربیت فنی حرفه ای ، آموزش پزشکی ، مهندسی صنایع ، تجارت و توریسم ، آموزش همگانی ، ادبیات، ارتباطات ،

58

آموزش از راه دور



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:,